Soubory cookies nám pomáhají poskytovat, chránit a zlepšovat naše služby. Pokud budete náš web používat i nadále, vyjádříte tím svůj souhlas s našimi zásadami týkajícími se souborů cookies. Způsob zpracování cookies můžete změnit v nastaveních internetového prohlížeče.

Karel Běhan z OK GROUP o „globálním makléřství“

Karel Běhan z OK GROUP o „globálním makléřství“

O mezinárodní spolupráci se Ing. Karel Běhan, ředitel úseku mezinárodního pojištění a zajištění a úseku metodiky OK GROUP, vyjadřuje na serveru www.opojisteni.cz

V době, kdy se tuzemští pojistitelé úspěšně vypořádávají s implementací Solvency II a stávající ekonomiku ČR ovlivňují stále ještě nízké úrokové sazby, je stále více patrná snaha českých pojistitelů udržet nákladovost na úrovni, která se bude zamlouvat akcionářům. V této době je však rovněž zřetelné, že tuzemští pojistitelé se více či méně soustředí na segment privátního neživotního a životního pojištění, resp. podnikatelského pojištění, ve kterých mohou lépe řídit svoji ziskovost.


A co tuzemské korporátní pojištění? Postupem času se v pojišťovnách interní pravidla a směrnice pro úpis tzv. průmyslových pojištění stále zpřísňují. Vlastní vrub pojišťoven neklesá, tendence jsou spíše opačného směru. A obezřetnost pojišťoven při úpisu takových rizik figuruje na předních místech. Jejich apetit je tedy u některých typů provozů dost malý.


Do určité míry se zdá, že pojišťovací makléři jsou při své zprostředkovatelské činnosti nuceni záležitost analýzy trhu uchopit v mnohem širším smyslu. Mám na mysli aktivní prověřování ochoty upisovat korporátní rizika z pohledu celého pojišťovacího trhu Evropské unie.


Pojišťovací makléři se mohou stát globálními hráči buď prostřednictvím příslušnosti k síti vytvořené mateřskou společností, nebo formou členství v některé z otevřených profesních mezinárodních organizací. My v OK GROUP sázíme na individuální obchodní kontakty s pojišťovacími makléři, kteří za hranicemi ČR dlouhá léta působí a zároveň se specializují na konkrétní pojistné produkty.


Samotné členství v mezinárodní organizaci z našeho pohledu nemusí nutně přinést ten správný efekt. Větší váhu dáváme aktivnímu budování individuálních mezinárodních kontaktů, které souvisí s konkrétními pojišťovacími segmenty a zapadají do naší dlouhodobé strategie poskytování servisu našim klientům.
Tento mezinárodní rozměr práce pojišťovacího makléře vyžaduje vysokou odbornost a znalost mezinárodního prostředí. Jde však o cestu, která je pro dnešní globální svět přirozená.